Leveringsbetingelser

Leveringstid
Bestillinger sendes fra oss innen 2–4 virkedager etter at ordren er mottatt. I høysesong kan det forekomme noe lengre behandlingstid. Du mottar en e-postbekreftelse når bestillingen er registrert, og en SMS med sporingsnummer når pakken er pakket og sendt fra vårt lager.

Ikke hentet vare
Dersom en pakke ikke blir hentet og returneres til oss, vil kunden bli belastet et gebyr på kr 250,- for å dekke håndteringskostnader.

Midlertidig utsolgte varer
Hvis en vare er midlertidig utsolgt, vil den ikke være tilgjengelig for bestilling og dermed ikke inngå i leveransen. Når varen igjen er på lager, må du legge inn en ny bestilling. Merk at frakt tilkommer på ny ordre.

Lagerstatus og lokal forhandler
Vår nettbutikk oppdateres jevnlig med fersk lagerstatus. Dersom vi er tomme på lager, kan det hende din nærmeste Honningcentralen-forhandler har varen tilgjengelig. Se vår oversikt over forhandlere i nærheten.

Klikk og hent
Velger du "Klikk og hent", legger du inn bestillingen som vanlig i nettbutikken, men henter varene selv på vårt lager på Kløfta i stedet for å få dem sendt med posten.Vær oppmerksom på at behandlingstiden er 2–4 virkedager, også ved klikk og hent. I høysesong kan det ta noe lenger tid. Du må vente på SMS-bekreftelse om at ordren er pakket og klar før du møter opp for henting. Vi har dessverre ikke mulighet til å utlevere varer som ikke er bekreftet som klare.

Ikke hentet klikk-og-hent-bestilling
Når du bestiller varer for “klikk og hent” hos Honningcentralen, betaler du for varene på forskudd. Vi sender deg melding når bestillingen er klar til henting. Bestillinger som ikke hentes innen 21 dager etter at du har fått beskjed om at ordren er klar, anses som levert, og kjøpet refunderes ikke. Dersom du har behov for lengre oppbevaring, må dette avtales på forhånd, og det kan påløpe et oppbevaringsgebyr.